söndag 14 september 2008

Två nya saker har hänt mig (Deticek)

Ja idag hände två saker som är ganska nya för mig. Boken "En shopaholics beskännelser" läste jag klart på väg hem från stockholm, och det är inte ofta jag facktiskt läser klart en bok. Jag brukar vara den som tillslut inte orkar läsa och sen glömmer jag bort boken, men inte den här gången!

Boken var fängslade hela tiden men mot sluten var den som klister satt och läste och läste och sen när jag läst klart det börjar jag lee och känner mig riktigt glad och när jag kollar upp så står tågkonduktören där och jag leer mot henne och hon ler tillbaka. Då leer jag ännu mera för konduktören har ett leende som smittar av sig. Så jag leer, konduktören leer och killen bredvid mig börjar lee och tillslut leer alla i tågvagnen. Ja kanske inte på riktigt men det kändes verkligen så. Hon var den vackraste konduktören jag haft och hennes leende var så smittande att jag leer bara jag tänker på det.

Insåg kanska snabbt att jag blivit kär i första ögonkastet, så jag frågar om hon har lust att ta en fika när vi väll kommit fram, men hon ville inte det. Jag får nöja mig med att hon tar min biljett och klipper hål i den någon gång i framtiden istället.

Men om du har ångrat dig och läser det hära? Skriv en kommentar med din mail adress så bestämmer vi en tid okej?

//Love your passenger

Inga kommentarer: