torsdag 18 september 2008

Det var läskigt! (Deticek)

Idag när jag kom hem låste jag upp dörren, kände direkt att något inte stämde. Något var inte som det brukar. Jag satt mig på en stol och knöt upp mina skitiga och trasiga converse, hängde upp jackan tog tag i väskan som jag lagt precis innan för dörren. Sen gick jag sakta upp för trappen och när jag var uppe gick jag fram till min dörr och tryckte sakta ner handtaget och öppnade dörren....

Synen jag fick när jag kollade in är en syn ingen frisk människa vill se, en katastrof ut över det vanliga. Där inne inne låg kläder i ett berg som sakta byggts ur en gammal resväska och på andra sidan har ett hav av skitiga och använda kläder skapat ett hav och på tvn ligger ännu mer kläder som om som vatten från vågar slagits mot en klippa och bildat en liten pöl på toppen. På sängen och på datastolen ligger det tre använda handdukar från i morse. Databordet är fullt av grooming artiklar som om någon tagit en nessesär och vänt den ut och in.

Det jag undrar är väll.... VEM ska ta hand om det här nu då?

Inga kommentarer: