måndag 15 september 2008

Måndag (Deticek)

Igår innan jag la mig i min säng för att läsa den nya boken En Shopaholics i New York och slutligen för att sova så ställde jag klockan på 06,30 för att ha tid att både duscha, välja kläder, snygga i ordning mig för det viktiga möten med brottsförebyggande rådet idag.

Så runt halv ett somnade jag och drömde om drakar och prinsessor. Sen vaknade jag med ett ryck, det var något som inte stämde, det var något som var fel, riktigt fel! Klockan var inte halv sjuk klockan var inte innan halv sju klockan var 08,30 och det var 30 minuter innan möten var. Så jag fick slänga på mig kläder som inte var särskilt rätt med tanke på mötet och fick ta keps för håret stod ut åt alla håll.

Jag hann i alla fall till mötet för min pappa kom precis hem så han kunde stjutsa mig.
Mötet i sig gick långt över förväntan, och hela projektarbetet ändrade form och riktning. Så istället för att ha stressit för att hinna med kommer vi få 10 gånger så stressigt för att göra klart vårat projekt samt få stipendium på ungefär 100 000 kronor. Lite skillnad från den gratis produktion vi hade tänkt från början.

Tommy som vi träffade från BRÅ är en sånn person som siktar mot stjärnorna och som verkligen ser till att saker blir gjorda och han är helt rätt person för det här arbetet. Han tyckte vi skulle satsa på att sitta i morgonsoffan på nyhetsmorgon och att vi ska tjäna pengar på våran ide vilket är jätte kul.

Aja nog om detta heipa!

Inga kommentarer: