torsdag 28 augusti 2008

Så var vi tillbaka på "landet"

Kl 07.00 ringde klockan, Jag upp fort eftersom jag vet att om jag ligger och drar mig blir jag bara segare. Efter lite knuffande på Chrille så vaknade han, och lägg märke till han var på bra humör! inte ofta det händer på morgonen när det gäller honom. Fast lite var han då tvungen att gnälla bara för att, jag hade visst nästan knuffat ur honom ur sängen genom att sätta mitt knä i ryggen på honom, sedan hade jag visst tagit allt täcke, förlåt för det! Men jag rör mig alltid mycket när jag sover, vilket innebär att jag ofta vaknar nere i fotändan eller tvärs över sängen.
Efter vi ätit frukost och gjort i ordning oss,så anlände min bror. Han hade skoskav redan när han kom, hur skulle detta gå? Mamma fick plåstra om sin son. Allesammans går ut genom dörren och så klart blir jag sist kvar för jag glömde lite saker viket jag alltid gör, men brås på Mor hon gör exakt samma.
Vi skulle få släpa extremt mycket då mamma köpt en STOR kruka med en rosbuske och en klematis i till Moster. Detta vägde då väldigt mycket (se bilden nedan) så släpandes på detta tog vi oss till sthlm utan problem.
Vi klev av tåget och jag som då levt där i 1år kom direkt in i sthlms tempot, vilket märktes tydligt kom väl 1,5m framför de andra hela tiden haha. Vi låste in alla prylar i en förvarnings box och skulle nu göra det jag älskar Shoppa!
Raka spåret till Monki (min & mammas favorit affär) Löd ordern från oss. Påvägen dit ser vi sådannt som man bara ser i sthlm. I en busskus står en "dam" med rullator (helt naturligt, det händer hos oss med) men saken var den att när vi kom lite närmare drar "damen" upp hela kjolen och ställer sig och kissar (det var då ingen dam utan en herre) En väldigt gammal transa med rullator som står och kissar vid en busshållsplats utanför Åhlens där det bara är glas på kurerna, en rolig men dock äklig syn.
Mamma får nu syn på H&M och abar måste in dit, hon skulle köpa present kort till min bror som fyller 25år nästa vecka. Men med mig i en affär så slutar det inta bara med ett present kort. Vi såg till att min bror fick nya kläder utav oss (vilket var behövligt) Det bästa som finns, jag fick vara hans personliga shopper, fick gå och peka på allt i affären som jag tyckte var något, ja med hjälp av mamma och chrille på ett hörn. (min älskade bror gillar inte att shoppa, så som jag) men nöjd var han nog allt när vi lämnade affären då han fått: 2 t-shirtar, 1par jeans, 1jacka av mig och mamma. Jag själv kom ut med en påse med 1klänning, 1hatt, 1t-shirt & en kavaj. Och Chrille med ett par "nörd" brillor. Och min älskade Mor kom inte ut med något då hon var så konsentrerad på att min bror skulle bli fräsch. Eller jo det är klart hon kom ut med 3glada barn :)
Vidare nästa Monki, då alla började tröttna på mig (vi skulle ju redan vara hos moster), men där inhandlades det 1linne, 1spetströja, 1par chinos och glad var jag.
Det vart ett stopp på jack and jones då min bror fick ett present kort där läs noga i Julas men ännu inte använt de (han gillar ju inte att shoppa) så nu skulle han handla för det hade vi bestämmt. Det vart ett par vita sneakers efter mycket letande i affären och mycket förslag till honom, men han var himla nöjd när vi gick ut vilket vi vart glada över.
Nu var det bara att i rejser fart ta oss för att inhandla mitt nya löshår till bröllopet, det gick väldigt fort att hitta rätt färg men dom rog ju inte kort, jag fick då små springandes ta mig ner till 7-eleven för att hämta ut pengar. När jag kom tillbaka väldigt varm och stressad sa dom att dom hade en affär till runthörnet där dom tog kort, tack för den!
Väl hos Moster
när vi väl släpat allt (observera att det var jag och mamma som bar krukan) Så var vi framme. En förväntans full och glad Moster öppnade dörren och blev alldeles till sig utav att vi var där och att hon fick krukan(då hon fyllde 80år och kan inte släpa hem något sådannt själv)
Det bjöds på champange, vitt vin och god mat, med mycket skratt och gott humör. Och för att inte glömma den underbart goda tårtan (min favorit) Vart att gå en prommenad, då det visa sig att Tanten fått i sig lite för mycket haha, viste inte vilket hus hon bodde i och halkade nästan. Vi "pallade" även rönnbär, vilket hon tyckte var väldigt kul. (hon är oerhört pigg och fräsch för sin ålder, märks inte att hon fyllde 80)
Jag somnade när vi kom tillbaka, då jag inte mådde så bra. Sedan fick jag för mig att jag behövde ett par nya skor så jag och Chrille tog oss till stan 18.20 gick på götgatan, men hittade inga skor men var mysigt och trvligt, som alltid. Ni får nog läsa ett inlägg sedan utav chrille om vad vi såg, vad han vart arg på.
Vi tog oss tillbaka till Moster och satt och pratade, sedan var det dags att dra oss hem. Hon var yber lycklig. Vi med, men dock trötta och jag mådde inte så bra alls.
På tåget hem satt alla och skrattade åt mig hela vägen. Haha Mamma kom med bästa kommentaren då jag gjorde en grimars (för de som känner mig, ja jag tröck bla ner näsan) Då säger Chrille:
-Du såg säkert ut sådär när du föddes fast utan hår.
Alla skrattar
Mamma säger då:
- Nej såg du ut sådär skulle jag låta dig om opereras, för inte skulle du få se ut så.
hahaha bästa!

Nej oj nu har jag skrivit massor, har ni läst ända hit har ni varit "duktigt"
Men kan bara sammanfatta våran resa med ordert Underbart! Jag älskar er allihopa och är så glad att jag har er <33

Inga kommentarer: