torsdag 28 augusti 2008

Försenad hem (Deticek)



Testade idag på Aikido vilket var riktigt skojj måste jag säga och är en bra komplettering på självskydd och griptekniker jag lärt mig under min väktarutbildning. Men efteråt när jag skulle hem gick jag och K-holm ner på torget för att ta bussen men det gick inte som vi tänkt oss. När vi stod mitt på torget märkte vi att det var en massa poliser, brankår och ambulans där och att torget var avspärrat. Efter någon minnut säger K-holm som har koll att Rikskrim är där med sina bilar också. En polisman kommer sen fram och säger att vi får flytta oss för att det är en bomb på torget.
Så inga bussar kunde åka som dom skulle och till slut fick vi reda på att en bank har blivit rånad och att rånarna har lämnat en bomb inne i banken.

Men ringde mor och hon fick hämta mig. Det var skojj måste jag säga. Sista sucken kan slänga sig i väggen bränn av en bomb istället så ljävlar kommer folk ner på stan.

Inga kommentarer: