fredag 22 augusti 2008

Rånhot! (Sundqvist)

När jag kom till arbetet idag så skrek dom genom dörren att jag var tvungen att gå in genom själva resturangen, jag trög som jag kan vara trodde han skämtade med mig. men jag gjorde som han sa och ifråga satte om han tyckte han var rolig. Jag fick då förklarat att vi är rånhotade, någon har lämnat in ett anonymt tips om att de ska råna antingen oss eller statiol. Vilket är väldigt läskigt då verkliga brister finns enligt mig. Så Polisen patrullerar där ute flera gånger i timmen och både vi och statiol har en väktare hos oss. Men många tankar har nu flugit omkring under kvällens gång då jag stått i en av de kassorna som är mest utsatt. Vad händer om ett rån sker, alltså vad händer med mig? hur skulle jag reagera? Man har ju hört om folk som blir så arga att dom slår ner personerna som försöker råna, eller de som springer och gömmer sig, de som blir knäckta för livet, ja allt kan ske. Men hur skulle jag reagera? Hur skulle ni reagera? det är rätt så läskigt att inte veta själv hur man skulle hantera en sådann situation. Men nu är ju säkerheten rätt så trygg där ute antar jag så man får hoppas att det inte händer.

Jag måste verkligen ta tag i det där med körkortet nu, jag övningskörde både till och från jobbet det gick galant. Så varför skriver jag inte bara upp? varför har jag väntat så länge, ja ibland är man allt dum!

Nu väntar en helg full med arbete inte så kul, men pengar är bra att ha.
Så nu ska jag kila och kolla på tv så jag orkar med allt. Sov gott allihopa/Frida

Inga kommentarer: