fredag 22 augusti 2008

Hjärter dams sista sång (Deticek)


Jag har en god vän som beskriver kärlek och gamla kärlekar på ett ganska bra sätt så tänkte att jag ska berätta den här på bloggen.

Den går ut på att i hjärtat samlar man alla dom man håller kära under hela sitt liv och hjärtat är som ett stort hus och för varje person man blir förälskad i byggs huset ut och dom får ett eget rum i det huset. Om man sedan bryter upp med person och träffar en annan stänger man helt enkelt bara dörren och bygger ut för den nya personen. Låter det inte ganska bra? Och så är det så att man ibland går tillbaka och öppnar dörren för någon gammal. Jag gillar dom tankarna för dom är enkla förklaringar på något så svårt.

Samma person som kommit på detta beklagade sig för mig idag om hans första kärlek som idag firar 8 månader med sin nya kille vilket gjorde min vän lite avis och ledsen. Hans första fråga till mig när jag loggade in var - Hur kommer man över någon?
Mitt svar var om du tänker dig huset och rummen, så den första kärlekens dörr kommer aldrig kunnas stängas för att känslorna man har för den första är förstora vilket gör att dom inte får plats utan väller ut genom dörren helt enkelt.

Jag tror ärligt inte att man kommer över sin första kärlek, jag tror inte änns man ska göra det. Det är något speciellt med den första kärleken.

Min hette Emma, jag var skit kär i henne och hon i mig. Alla visste att vi var kära i varandra och vi visste att vi var kära i varandra. Men jag var liten och feg och tog aldrig chansen och tillslut tröttnade hon och gick vidare, hon har fortfarande ett rum i mitt hus, fortfarande lite på glänt.

3 kommentarer:

Christian sa...

Åh vad stolt jag är att få min teori publicerad:D

tttmode sa...

Det ska du vara =D Den är bra så den är värd att nämnas på bloggen!

Anonym sa...

bra skrivet chrille :)