måndag 27 oktober 2008

Mina tankar igen (Deticek)

Jag har några tankar som jag inte riktigt förstår.

Den första är att om man ska göra något dagen efter så man bara vill sova så det kommer tidigare så kan man inte sova? Varför då? Måste det vara så? Och sen dagen efter så vaknar man tidigt istället för passande tid till just det som ska hända? Jobbigt om ni frågar mig.

Den andra saken är att när var på väg till far igår och åkte bilen med min syster, mor och hennes man så råkade jag säga knulla. Inget farligt om ni frågar mig, men enligt dom tre var det ett fult ord. Är knulla ett fult ord? Och är knulla något fult då? Jag tycker inte det så jag tänker säga knulla så mycket jag vill, när jag vill!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jfr KNULL
[av Ijudhär­maande urspr.;
jfr KNOLLRA v.¹, KNORLA, v.¹]


[0]
(†) i fråga om duvans läte: kuttra; stundom med sär­skild tanke på lätet ss. klagande l. vemodigt;särsk. i jämförelser o. bildl.: låta (som en duva), scka, kvida, klaga.
Iagh lät såsom een Trana och een Swala, och knulladhe såsom een Duffna. Jes. 38: 14 (Bib. 1541; Bib. 1917: suckade). En Tur­dufwa som sin Han ey hörer knulla. LUCIDOR SVS ) 295 (1673).
SCHULTZE Ordb. 1362 (c. 1755.

tttmode sa...

Förstår inte riktigt allting i texten men tar det som att du håller med mig om att knulla inte är ett fult ord! =) Thanks

Anonym sa...

Grabben, din svenska suger!

Går du ens i skolan eller? Poor Guy.

tttmode sa...

Tuffing. Har typ nämnt det 10 gånger innan i bloggen att min svenska suger lika mycket som jonas gardell suger mark. Och jag bryr mig lika mycket om det som geoarge bush bryr sig om oskyldiga personer i Irak.

Puss på dig

Anonym sa...

SVENSKA SA:::::
"Poor Guy" är inte svenska. Jag letade i svenska akademins ordlista och där finns de orden inte med, men istället står där, "stackars" och "pojke". Alltså stackars pojke.
Din svenska sucks också.