onsdag 1 oktober 2008

Förändras under en sekund (Sundqvist)

Det är förvånande hur en människa kan förändras över en natt/dag igentligen. Det är lite läskigt, gör man det för att försöka hitta sig själv? gör man det för att passa andra? gör man det för man är totalt lost just då? Ja skrämmande är det iaf hur en människa kan gå från en person man tror man känner utan och innan till en som är vilt främmande.

Ikväll är det min "premiär" på Show Boat. Kl 15.50 åker peruken på och jag förvandlas till en helt annan människa (ja utseende mässigt) jag tar på mig min kostym. Det blir som att kolla på en film när man ser alla där nere. Gissa om nerverna kommer spela sig ett spratt innan mitt dans nr. Jag måste lyckas riktigt bra annars vet jag inte vad.

Jag tänkte gå och sola med mamma nyss men ändrade mig då, de sades förra gången att om man är för brun så blir man vitsminkad. Ocg det är inget jag direkt vill bli.

Jag tror spänningen kommer ila genom rummen, tystnaden kommer utbryta. Och när allt är över kommer en stor lättnad kännas. Sedan sker samma sak på Lördag.


Idag kommer vi även träffa alla sköna Afrikaner vilket är kul. Ska vi se om jag kommer ihåg Afrikanskan de lärde mig :P

Inga kommentarer: