lördag 29 november 2008

Jobb och personligheter (Deticek)

Kom och tänka på en sak, plus att jag måste skriva något idag innan bilderna från igår kommer upp.

Arbetet och jobb formar verkligen personen vi är. Jag har märkt att jag inte kan peka och ge order på samma sätt som förut utan jag använder rak arm och pekar med hela handen och ger order som är korta och informativa, vilket jag måste göra när jag dömmer.

Min far är elektriker och tänker hela tiden hur folk gjort med sladdar och så. Det var därför jag kom på det för att far min hade köpt en gran som vi ska ha på framsidan och jag stod i fönstret och kollade när han satt fast den. Han kollade upp och log sen så var han tvungen att visa med lite gester om hur han ska lägga sladden med ljusen från huset till granen.

Min mor jobbar med utvecklingstörda och varje gång hon ger mig saker att göra, eller måste poäntera så tar hon orden långsamt och nästan stavar dom. Så poängtera skulle bli Po-O-ÄNG-tera! typ.

Ja snart kommer förhoppnignsvist bilderna!

Inga kommentarer: